Wsparcie firmy – dlaczego warto skorzystać z wirtualnej asystentki
W dobie powszechnego outsourcingu znaleźć można nadzwyczaj zaskakujące usługi. Jedną z nich jest pomoc wirtualnej asystentki, która zdalnie obsługiwać ma życzenia klientów. Mowa przede wszystkim o świadczeniu usług pracownikom firm, którzy korzystają z pomocy wirtualnej asystentki w załatwianiu swoich zadań zawodowych i spraw osobistych. Fenomen tego typu usług dostrzegają najwięksi gracze rynku, korzystając z nich również w swoich firmach. Co należy do obowiązków zdalnych asystentów i jakie korzyści z tego płyną?
Obsługa na miarę XXI wieku
Za obsługę systemu wirtualnych asystentów odpowiedzialne są realne osoby. Po drugiej stronie telefonów pracuje w Polsce nawet kilkaset osób, spełniając prośby swoich zleceniodawców. Do ich zadań należy przede wszystkim wykonywanie poleceń dawanych przez klientów – może to być organizacja kalendarza, dokonywanie rezerwacji, czy umawianie spotkań z klientami. Jak widać, zadania nie muszą koncentrować się na sferze zawodowej, ponieważ wirtualna asystentka kompleksowo zajmie się również organizacją czasu prywatnego. Podstawową korzyścią płynącą z wykorzystywania tego typu usługi jest zaoszczędzony czas.
Jak podaje Brella, czyli firma zajmująca się zrzeszaniem wirtualnych asystentów, korzystanie z ich usług pozwala zaoszczędzić nawet 22h w ciągu miesiąca. Oszczędność czasu jest w otaczającej rzeczywistości o tyle wartościowa, że niekiedy czynnik ten wystarcza, by klienci zdecydowali się na wynajęcie pomocy asystenta. Wirtualny pomocnik skutecznie zajmuje się realizacją powierzonych zadań, a nawet najtrudniejsze z nich jest w stanie wykonać już w dwie godziny. Właśnie tyle zaoszczędzają osoby zlecające zadania swoim wirtualnym asystentom.
Nie tylko oszczędność czasu
Korzystanie z usług wirtualnej asystentki to jednak więcej korzyści, niż oszczędność czasu. Okazuje się bowiem, że wiele osób docenia pracę wirtualnych pomocników ze względu na ich wielozadaniowość. Zespół jest w stanie wykonać niemal każde polecenie wydawane przez klienta – chodzi zarówno o sferę zawodową, jak i prywatną. Wirtualny asystent jest w stanie z tym samym stopniem zaangażowania znaleźć native speakera dla dziecka swojego klienta, co dokonać szczegółowego researchu na określony temat. Pomoc wirtualnych asystentów jest o tyle korzystna, że zdejmuje z ramion klienta obowiązki, którymi może zająć się ktoś inny. Usługa wykonywana jest przez profesjonalistów, stąd nie ma mowy o wycieku wrażliwych danych przekazywanych asystentowi przez zleceniodawcę.
Z pomocy oferowanej przez asystentów można korzystać w dogodnych godzinach. Są one dopasowywane tak, by wirtualna asystentka znajdowała się zawsze w pogotowiu w czasie dnia pracy i poza nią.
Zleceniodawca ma stały dostęp do powierzonych zadań, przez co może kontrolować stopień ich wykonania. Wirtualni asystenci działają w dobrej wierze, stąd skorzystanie z ich usług niesie same korzyści dla zleceniodawców. Dzięki nim udaje się oszczędzać czas, pieniądze, a przede wszystkim porządkować swoje życie zawodowe i prywatne na bieżąco.